دلایل پیری پوست – فارسی ها

بدون دیدگاه


دلایل-پیری-پوست

                                        دلایل پیری پوست

در این پست همراه مجله زندگی آنتی پسورد باشید تا با ۱۱ غذا که سرعت روند پیری بدن شما را افزایش می دهد آشنا شده و بتوانید با اطلاعاتی که در مورد دلایلی که باعث پیری پوست و بدن میشود از پیری زودرس پوست خود و عزیزانتان جلوگیری کنید.(با مجله زندگی آنتی پسورد پزشک خانواده خود باشید)

نکته : لازم نیست شما از این غذاها کاملا اجتناب کنید.(کنترل مصرف باید رعایت شود)

دو عامل اصلی وجود دارد که روند پیری پوست ما را تسریع می کند: آفتاب گرفتن و محصولات پیشرفته گلیساسیون (AGEs) AGE هنگامی که پروتئین یا چربی با شکر ترکیب می شود تشکیل می شود.) در حالی که این عاملان پیری ۱۰۰ درصد در کنترل ما نیستند، استفاده از کرم های ضد آفتاب و توجه به رژیم غذایی کلی شما می تواند به چگونگی محافظت و بهبود پوست کمک کند.

با اینکه آگاهی در مورد رژیم غذایی آسان تر از انجام آن است، با این وجود همیشه یادگیری در مورد تاُثیر غذاهای خاص می تواند بر سلامت پوست شما تاثیر بگذارد. مقاله ما می تواند به آگاهی شما کمک کند.

اما به یاد داشته باشید، هر فرد منحصر به فرد است. همه از طرفدار غذاهای خام، تازه و یا سالم نیستند. و به طور منظم خوردن یک یا دو مورد از این غذاها به کلاژن کمتری منجر نمی شود و به پوست شما کاملا آسیب می رساند. این رژیم دور از رژیم متوسط است که برای شما بهتر موارد ذکر شده را رعایت کنید چونکه سلامت پوست شما را تغییر خواهد داد.

بنابراین، از طریق این لیست میتوانید اطلاعاتی را که برای شما مفید است را پیدا کنید.

 

سیب-زمینی-سرخ-شده-عامل-پیری-پوست

                     سیب زمینی سرخ شده و پیری پوست

 

۱- سیب زمینی سرخ کرده

 

سیب زمینی سرخ کرده می تواند در هر نقطه ای که در بخش رضایتمندی و اداره تولید AGEs (محصولات پیشرفته گلیساسیون) قرار دارد، مضر و نمکی باشد و باعث ایجاد لکه بر روی پوست شود.

غذاهایی با حرارت بالا سرخ شده اند رادیکال های آزاد (اکسیژن در بدن به اتم های تک، با الکترون های ناخواسته متصل می شود. الکترون ها مانند جفت هستند، بنابراین این اتم ها، به نام رادیکال های آزاد، بدن را به دنبال الکترون های دیگر می گرداند تا بتوانند به یک جفت تبدیل شوند. این باعث آسیب به سلول ها، پروتئین ها و DNA می شود.) را ، آزاد می کنند که می توانند موجب آسیب سلولی به پوست شوند. قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد باعث می شود که فرایند پیری ناشی از اقدام به نام متقاطع (قطع پیوند بین اتم های الکترون ها) باشد. اتصال متقابل مولکول های DNA را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند کشش پوست را تضعیف کند.

اضافه بر این، مصرف بیش از حد نمک میتواند از پوست خارج شود و منجر به کم آبی شود. این ممکن است پوست شما را بیشتر در معرض چین و چروک قرار دهد.

پیشنهاد میکنیم: سیب زمینی شیرین را برای سرخ کردن جایگزین سیب زمینی معمولی کنید. سیب زمینی شیرین غنی از منابع معتبر مس ضد پیری است که به تولید کلاژن کمک می کند.

نان-پخته-شده

نان پخته شده

۲- نان پخته شده به جای نان برشته شده

 

هنگامی که کربوهیدرات های تصفیه شده با پروتئین ادغام می شوند، باعث ایجاد منبع معتبر محصولات پیشرفته گلیساسیون ها شود. AGEs (محصولات پیشرفته گلیساسیون) ها تأثیر مستقیم بر بیماری های مزمن و همچنین روند پیری دارند.

غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا، مانند نان سفید،یا نان برشته شده می توانند باعث التهاب در بدن شوند که به طور مستقیم با منبع اعتماد به روند پیری ارتباط دارد.

پیشنهاد میکنیم: یک جایگزین برای نان سنتی را امتحان کنید، مانند نان های غنی شده که حاوی شکر اضافی نیستند. نان پخته شده نیز حاوی آنتی اکسیدان ها منبع معتبر هستند که برای پوست مفید هستند.

 

عسل-و-میوه-بهتر-از-شکر

                                     عسل و میوه بهتر از شکر

 

۳- عسل یا میوه بهتر از شکر سفید

 

شکر یکی از عنصرهای بدنام برای نگرانی های پوستی ناخواسته مانند آکنه است. همانطور که در بالا ذکر شد، قند موجب تشکیل AGE های آسیب دیده کلاژن می شود.

هنگامی که سطح قند بدن بالا می رود، این فرایند AGE منبع قابل اعتماد ، تحریک می شود. اگر در معرض نور خورشید باشید، این حتی بیشترهم خواهد شد. بنابراین، به جای خوردن بستنی در ساحل یا هنگام قدم زدن،میتوانید از میوه های یخ زده یا میوه های تازه بدون قند اضافه استفاده کنید.

پیشنهاد میکنیم: وقتی میخواهید خوراکی شیرینی مصرف کنید میتوانید آن را همراه میوه یا شکلات تلخ میل کنید، به عنوان مثال زغال اخته، به طور خاص، باعث جلوگیری از از دست دادن کلاژن (همانطور که در مطالعات حیوانی در منبع معتبر نشان داده شده است) می شود.

 

روغن-زیتون-و-کره

                                        روغن زیتون و کره

 

۴- آوکادو – روغن زیتون یا کره گیاهی

 

مطالعات قدیمی نشان داده است که کسانی که مارگارین یا کره مصرف نمی کنند، آسیب های پوستی و چین و چروک کمتری نسبت به کسانی که کره مصرف نمیکنند را دارند.

و علت آن را بررسی می کند: مارگارین بدتر از مقادیر متوسط کره واقعی می باشد به دلیل این واقعیت است که در روغن های هیدروژنه شده زیاده روی شده است. این اسیدهای چرب ترانس باعث ایجاد واکنش های بیشتر پوست به اشعه ماوراء بنفش می شود که می تواند به کلاژن و کشش پوست آسیب برساند.

پیشنهاد میکنیم: روغن زیتون یا اسمور آوکادو که حاوی آنتی اکسیدان های ضد پیری است را با کره عوض کنید.

 

گوشت-فرآوری-شده

                                      گوشت فرآوری شده

 

۵- گوشت مرغ یا گوشت های فرآوری شده

 

هات داگ، پپورونی، بیکن و سوسیس همه نمونه هایی از گوشت فرآوری شده می باشند که می توانند برای پوست مضر باشند.

این گوشت ها در سدیم، چربی اشباع شده و دارای سولفیت زیاد می باشند که می تواند بسیاری پروتئین ها را از بین ببرند و باعث ایجاد التهاب کلاژن شود. جایگزین گزینه های مغذی ارزان قیمت با پروتئین بالا میتواند گوشت فرآوری شده، تخم مرغ یا لوبیا باشد.

پیشنهاد میکنیم: گوشت های فرآوری شده گاو و یا مرغ را انتخاب کنید. این گوشت ها با پروتئین و اسیدهای آمینه که در شکل گیری طبیعی کلاژن ضروری هستند بسته بندی می شود.

 

لبنیات

                                   لبنیات – محصولات لبنی

 

۶- استفاده از لبنیات

بعضی از تغییرات پوستی مثبت در افرادی که لبنیات استفاده میکنند مشاهده شده است.

استفاده از لبنیات بستگی به حساسیت های شخصی هم دارد. برای برخی افراد لبنیات ممکن است باعث التهاب در بدن شود که منجر به استرس اکسیداتیو شده است. استرس اکسیداتیو یکی از علل اصلی پیری زودرس است. رژیم های کم محصولات لبنی ممکن است از پوست در معرض آفتاب در برابر چین و چروک محافظت کنند.

پیشنهاد میکنیم: لبنیات یک منبع عالی از کلسیم است که منبع قابل اعتماد برای سلامت کلی پوست است. برای منابع دیگر کلسیم، دانه ها، لوبیا، بادام، سبزیجات برگ و انجیر را بخورید.

 

تاثیر-قهوه-بر-پیری-پوست

                                  تاثیر قهوه بر پیری پوست

 

۷- نوشیدنی گاز دار و قهوه

 

چه مقدار سودا و قهوه برای سلامت شما بیشتر از خوابیدن مهم تر است تا پوست؟

اول، هر دو در کافئین بالا هستند، که، اگر شما اغلب در طول روز به نوشیدنی با کافئین بالا استفاده کنید، ممکن است خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

خواب کم به نشانه های پیری، محافل چشم تیره، چروک ها و خطوط مستقیماً مرتبط است.

پیشنهاد میکنیم: اگر شما در مورد محتوای قند نگران هستید، نگاهی به میزان مصرف روزانه نوشیدنی خود بیندازید. ببینید اگر می توانید مقدار آن را هرچه کاهش دهید بهتر است در غیر این صورت میتوانید از جایگزین استفاده کنید، مانند شیر طلایی به جای قهوه. زردچوبه، عنصر اصلی در شیر طلایی می باشد که غنی از آنتی اکسیدان ها و یکی از قوی ترین ترکیبات ضد پیری قابل اعتماد در جهان است.

 

۸- استفاده از نوشیدنی های الکلی

الکل می تواند باعث ایجاد مشکلات قرمزی، خارش، کلاژن و چین و چروک برای پوست شود.

الکل مصرف مواد مغذی، هیدراتاسیون و ویتامین A بدن را کاهش می دهد، که همه این ها تاثیر مستقیمی روی چین و چروک دارد.

ویتامین A در رابطه با رشد سلول های جدید و تولید کلاژن بسیار مهم است و اطمینان حاصل می کند که پوست دارای الاستیک و بدون چین و چروک است.

پیشنهاد میکنیم: نوشیدن الکل را به کلی کنار بگذارید زیرا هیچکدام از نوشیدنی های الکی با آب هیدراته نشده اند.

 

۹- اجتناب از پخت و پز در حرارت بالا

بعضی از روغن های غیر اشباع بالا در اسیدهای چرب امگا ۶ مانند روغن ذرت یا آفتابگردان می توانند رادیکال های مضر آزاد ایجاد کنند و باعث افزایش سطح التهاب شوند. اگر هر روز صبحانه خوراکی های سرخ شده بخورید یا از حرارت زیاد استفاده کنید، آن را افزایش می دهید.

اما این به این معنا نیست که همه روغن ها ناسالم هستند. مثلا هنگامی که به روغن ها به پیشگیری از چین و چروک پوست کمک می کنند، چربی های غیر اشباع را برای کمک به نگه داشتن پوست هیدراته کنید.

پیشنهاد میکنیم: روغن های گیاهی را با روغن زیتون مبادله کنید. این آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و فیتوسترول ها غنی است و باعث التهاب می شود.

 

کیک-برنجی

                                            کیک برنجی

 

۱۰- کیک برنج را عوض کنید

در حالی که کیک برنج معمولا به عنوان یک میان وعده خوب شناخته می شود، اما این مورد برای پوست صدق نمیکند.

کیک برنج یک شاخص گلیسمی بالا به عنوان محرک منبع می باشد و می تواند موجب افزایش سطح قند خون شود. افزایش سطح قند خون به عنوان یک “شتاب دهنده ناسالم منبع قابل اعتماد” عمل می کند که می تواند چین و چروک ایجاد کند.

پیشنهاد میکنیم: برای میان وعده های ضد پیری، هومز را با نوار فلفل قرمز امتحان کنید. فلفل قرمز دارای ویتامین C بالا است و باعث تولید کلاژن می شود. نخود فرنگی نیز حاوی آنتی اکسیدان های سالم پوست است.

 

شربت-ذرت

                                شربت ذرت دارای فروکتوز

 

۱۱- ضد فروکتوز با اسید لیپوئیک

 

بسیاری از مردم شگفت زده می شوند که آگوا می تواند فروکتوز بیشتری از شربت ذرت داشته باشد.

همانطور که در بالا گفتیم، فروکتوز منبع اصلی کلاژن را خیلی سریعتر از شکر معمولی تجزیه می کند که می تواند روند شکل گیری چین و چروک را افزایش دهد.

پیشنهاد میکنیم: از آنجا که لیپوئیک اسید ممکن است اثرات مضر کلاژن را از فروکتوز بگیرد، اگر آگوا تنها شیرین کننده ای باشد که می توانید داشته باشید، به یاد داشته باشید که بسیاری از جوانه های بروکسل (که دارای اسید لیپوئیک بالا هستند) در رژیم غذایی شما وجود دارد.

 

راه های دیگری برای چاق شدن پوست وجود دارد

اگر این تفکر را بخوانید نشانه ای از این نیست که هر یک از این غذاها را بخورید، ما به شما یادآوری می کنیم که همه بحث در مورد تعادل مصرف است. غذا بازه طولانی دارد و روش های دیگری برای تقویت تشکیل کلاژن، مانند مکمل ها یا تزریق ها  نیز وجود دارد.

درمان های موضعی مانند رتینول، ویتامینmicroneedling و اسیدهای چرب می توانند به جلوگیری و چروک خوردن کمک کنند. برای گزینه های جامع تر، شما همچنین می توانید طب سوزنی صورت یا تمرینات صورت را در نظر بگیرید.

اما اگر شما نمی خواهید، لازم نیست هر کاری انجام دهید. در عوض، چروک ها و آنچه را که در مورد شما می گویند را در آغوش بگیرید!


ترجمه و تنظیم : محمد نامی

منابع : healthline / آنتی پسورد


این مطلب به صورت اختصاصی می باشد و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع آنتی پسورد غیر قانونی و غیر اخلاقی میباشد.

مطلب فوق در بخش پوست و مو و تغذیه در سایت آنتی پسورد برای شما گرد آوری شده است.

مشخصات

دانـــــلود

  • 116 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *